Belangrijk om te weten is dat wij een groothandel zijn. Een groothandel waar dealers en particulieren kunnen kopen en (horeca) ondernemers ook kunnen leasen. De prijzen op onze site zijn dan ook 'groothandelsprijzen' inclusief horizontale levering op het vasteland van Nederland en België (voor alle andere landen waar wij leveren worden additionele kosten in rekening gebracht). Wij leveren wereldwijd, waarbij Nederland, België en Duitsland voor ons de belangrijkste landen zijn.
Om de levensduur van de apparatuur te verlengen, is ons advies om jaarlijks onderhoud uit te laten voeren door een erkende installateur. Bij koeltechnische apparatuur dient dit te gebeuren door een F-gassen erkende installateur (er zijn onderhoudsbedrijven die dit beide in hun pakket hebben). Wij monitoren alle storingen en evalueren dit met de fabrikanten, waardoor de kwaliteit van de apparatuur gegarandeerd blijft. Mocht er onverhoopt toch een onderdeel vervangen moeten worden, dan is dit onderdeel per mail op te vragen of telefonisch via +31 (0)88 - 28 28 928.
Wij zorgen er voor dat de servicemelding in combinatie met fabrieksgarantie binnen 24 uur verwerkt is. Maar met bijvoorbeeld een vrieskast moeten we veel sneller handelen. Dit soort storingen krijgen altijd voorrang, net als storingen die het 'concept' van de klant in gevaar brengen.
Onderdelen die onder de fabrieksgarantie vallen, worden door de fabrikanten rechtstreeks verstuurd en zij nemen deze kosten ook voor haar rekening. Ongeacht het merk, uitvoering of type. Alles buiten de garantie wordt via een aparte factuur aan jou doorbelast.
Indien de fabrikant geen monteur kan aansturen, zult u zelf een (lokale) professionele monteur in moeten schakelen om de storing te verhelpen. In dat geval worden de kosten door de fabrikant vergoed, ook die van de monteur. Alleen is dit altijd in overleg en dit overleg is altijd voor aanvang van de werkzaamheden. Wij geven dan een referentienummer af, waarna de factuur naar ons gemaild kan worden. Kosten die geen betrekking hebben op de storing, of waarbij de fabrikant niet aansprakelijk kan worden gesteld, worden niet vergoed. Een voorbeeld is een vervuild rooster in een koeling, waardoor de temperaturen niet worden gehaald. Een ander voorbeeld is een lepeltje dat de monteur uit de motor van een glazenspoelmachine en een vaatwasser haalt. Voor meer informatie over deze werkwijze en de vergoedingen zijn wij telefonisch bereikbaar op +31 (0)88 - 28 28 928.
Wij vinden dat wij tegen hele scherpe prijzen en voorwaarden de producten verkopen (én leasen). Maar alles kost geld. Het verzenden van de producten kost geld, zo ook het maken van factuur. Dus als wij een (aparte) factuur moeten maken, dan tref je een bedrag voor de 'Order & Handling' aan.
Met een auto gaan we 1 keer per jaar naar de garage voor een onderhoudsbeurt of voor een (APK) keuring. Met professionele apparatuur in de keuken is het eigenlijk niet anders. Wij verplichtingen niemand om het onderhoud uit te laten laten voeren, maar om altijd het recht op garantie te hebben is het wel verstandig om dit minimaal 1 keer per jaar te doen. Je vermindert de kans op storingen en verlengt de levensduur van het apparaat. Neem voor het onderhoud contact op met een specialist bij jou in de buurt.
Een monteur is niet altijd nodig. Je kunt zelf ook veel doen als het gaat om onderhoud. Zo adviseren wij om koel- of vrieskasten (of banken) niet meteen naast een verwarming of een hittebron als een combisteamer of een kookplaat te zetten. Of in een hele warme ruimte! En als je met de stofzuiger regelmatig langs de verdamper/condensor gaat (of het rooster aan de voorzijde), dan komt dit ten goede aan de prestatie van het apparaat.
Het klinkt raar, maar als eerste wordt er meestal gevraagd of de stekker in het stopcontact zit en of er stroom op dit contact zit (check de groepenkast / zekeringen). Controleer daarom dit als eerste, net als - indien van toepassing - andere toe- en afvoeren, zodat je zeker weet dat deze werken en schoon zijn.
Sommige merken/modellen combisteamers moeten nu eenmaal ontkalkt worden. Hiervoor is een speciaal middel op de markt, maar het kan ook met andere middelen die we allemaal thuis hebben staan. Maar het moet wel gebeuren en eigenlijk is het heel makkelijk, want de meeste steamers hebben daar tegenwoordig een programma voor. Een kleine moeite, die heel veel problemen kan voorkomen!
Als je het RVS met regelmaat schoonmaakt met een mild sopje, dan is er niets aan de hand. Schoonmaken moet toch gebeuren, dus neem alles een keer mee. Gebruik alleen nooit scherpe voorwerpen of schuursponsjes voor het schoonmaken. En ook ook agressieve schoonmaakmiddelen kunt beter in de kast laten staan. Ga er in ieder geval geen apparatuur mee schoonmaken.
En een hele belangrijke tip voor het onderhoud is om de handleiding een keer door te lezen, want dat kan jou veel geld, maar vooral veel ergenis besparen! In de gebruikers-handleiding staan tips voor het onderhoud en specifiek voor het apparaat zelf. Sommige storingen zijn door middel van het indrukken van een reset-knop al op te lossen. Of juist even een combinatie van twee knoppen een aantal seconden inhouden.